Компанията иска да предложи пълен пакет от туристически услуги в платформата си

Airbnb се подготвя да добави опции за транспорт към своята линия от туристически услуги. Това се случва в момент, в който компанията търси нови възможности за растеж извън своя основен бизнес с наем на жилища, предава Ройтерс.

Airbnb заяви, че е наела ветеран от авиоиндустрията в лицето на Фред Рейд, който вече заема поста глобален ръководител по транспорт. Това бележи най-ясната стъпка на компанията към прилагането на план, който отне над две години работа.

В края на 2016 г. Airbnb разкри, че иска да се превърне в платформа за пълен брой туристически услуги и подсказа, че иска да добави транспортна услуга на пътуващите, която може да бъде резервирана по същото време, по което и местата за нощувка.

След това Airbnb добави опции за турове и активности, резервации за ресторанти, луксозни ваканционни домове и традиционни хотели.

Главният изпълнителен директор Браян Чески заяви, че самолетните билети няма да бъдат добавени към този списък.

“Не се интересувам от изграждането на наша авиолиния или от създаването на поредното място в интернет, от което можеш да купиш самолетни билети, но има огромни възможности за подобряване на пътуването на всеки“, коментира той в имейл.

Airbnb не е разкрила подробности за новия си план, но източник, запознат с въпроса, коментира, че тя ще си партнира с доставчици, така че те ще предлагат транспортните си услуги. В този списък могат да влязат всички – от автобусните оператори до такситата, шофьорите на тук-тук и дори лодките.

Тази сериозна експанзия на Airbnb е опит за превръщането на компанията в туристически сайт, в който може да бъде намерено всичко най-важно.

Новите бизнес линии са ключови за продължаващия растеж на Airbnb, тъй като традиционният ѝ бизнес с наеми на жилища се забавя, а стотици регулации засегнаха краткосрочните наеми в ключови градски райони като Сан Франциско и Ню Йорк Сити. Airbnb е обвинявана във влияние върху цените на домовете на редица пазари.

Целта ѝ обаче е потребителите да резервират всяка част от пътуванията си, а самата компания ще получава дял от всяка трансакция, а това ще насърчи приходите ѝ.

Междувременно Airbnb се подготвя за първично публично предлагане тази година, а инвеститорите ще се фокусират върху растежа ѝ, когато решат как да я оценят.